• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån trots 700 000 kr i samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ines17

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Vad jag fått uppleva så har alla banker sagt nej till oss då vi har över 500 000 i blancolån. Kolla kalkyler på nätet är mitt råd så ser ni om det står nej pga samlingslånet eller inte...
Fick ni nej på ”testerna” eller efter att ha pratat med bankman? Sitter nämligen i en liknande sits och behöver utöka vårat bolån
 

Ines17

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Fick ni nej på ”testerna” eller efter att ha pratat med bankman? Sitter nämligen i en liknande sits och behöver utöka vårat bolån
Jag har gjort kalkylerna på i stort sätt varje ”hur mycket kan man låna” sida och får upp att vi kan låna bea mer än det vi behöver trots ganska mycket blanco. Vågar jag tro att det löser sig och kontakta banken på måndag?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
På alla banker vart de nej på testerna. När vi pratade med banken så sa vissa ja eftersom det flesta blancolånen skulle in på bolånet och försvinna som just blanco. Medan vissa banker sa nej, oavsett att blancolånen skulle in i huset. Nu fick de inte som vi ville, men vi fick in lite av lånen i huset iaf. Så absolut ska du höra av dig till banken :)
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
På alla banker vart de nej på testerna. När vi pratade med banken så sa vissa ja eftersom det flesta blancolånen skulle in på bolånet och försvinna som just blanco. Medan vissa banker sa nej, oavsett att blancolånen skulle in i huset. Nu fick de inte som vi ville, men vi fick in lite av lånen i huset iaf. Så absolut ska du höra av dig till banken :)

Vadå in i huset? Om man belånar sig 85% mot huset så går det ju inte att "få in mer" på huset.

Så ni fick alltså bolån med 700K i blanco?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Vi har huslån på kanske 60% av vårat hus värde.
Nej, vi hade inte så mycket blanco när vi köpte huset, då hade vi blanco på ca 400 000. Men nu har vi tagit lån dels för att renovera två badrum, nytt värmesystem plus takbyte plus andra renoveringar, vilket har gjort att vi ökat vårat hus med 1 miljon i värde...
Vi köpte inte ett hus i mångmiljonklassen.

Så min förhoppning är att vi en vacker dag får lägga om våra lån och extra amortera på huslånet istället... då går de fortare neråt och vår ekonomi skulle bli betydligt bättre...
 

Ines17

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Vi har huslån på kanske 60% av vårat hus värde.
Nej, vi hade inte så mycket blanco när vi köpte huset, då hade vi blanco på ca 400 000. Men nu har vi tagit lån dels för att renovera två badrum, nytt värmesystem plus takbyte plus andra renoveringar, vilket har gjort att vi ökat vårat hus med 1 miljon i värde...
Vi köpte inte ett hus i mångmiljonklassen.

Så min förhoppning är att vi en vacker dag får lägga om våra lån och extra amortera på huslånet istället... då går de fortare neråt och vår ekonomi skulle bli betydligt bättre...
Förlåt om jag är lite trög, men så ni fick utöka lånet på huset för att renovera? Vi är i stort behov av vissa renoveringar och det är det vi behöver låna till. Utrymmesmässigt har vi en hel del att gå på på lånet, är bara rädd att de ska neka oss pga blancolånen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp